JULDAGEN 2008

Norah är hos oss ikväll. Bättre sällskap kan man faktiskt inte få. För en liten stund sen, fick Norah besök av alla barns vän, John Blund. Han kom med sitt paraply, strödde lite sömnpulver i Norahs ögon, räckte henne sin hand och sa: "Kom lilla vän, jag ser att du är trött, följ med mig vetja, så ska jag visa dig vart jag bor. Vi flyger bort en stund, medan din farmor och farfar dricker sitt kvällskaffe. Långt långt bort, där inga vuxna har tillträde, bara små rara barn, precis som du Norah, där bor jag i ett sagoslott gjort av pepparkakor. Du ska få träffa min familj, fru Blund samt även våra barn Jonny, Janne och lilla Petronella. Du ska veta Norah, att du alltid är välkommen hit hos oss, så fort du är trött ringer en signal hemma i mitt vardagsrum. Och det ska jag säga, ingen annan kan höra, ingen i hela världen, bara jag, i egenskap av den för alla barn välkände John Blund. Vet du va, Norah? Jag har faktiskt hälsat på både hos din mamma och pappa när dom var små. Och kan du tänka dig, även din farmor och farfar har jag tagit med på en flygtur till drömmens rike, om jag inte minns alldeles fel hälsade jag på i Hortlax redan på hösten 1957, då var din farfar, tro det eller ej en liten skrikande kille med blöjor. Vistträsk har jag också besökt, nån gång i början av maj 1958, det var din farmor som låg och skrek i sin säng. Så du förstår Norah, jag är en ganska så gammal herre som varit med om det mesta. Vet du va? När du blir stor och får egna små barn, gissa vem som kommer på besök? Rätt gissat Norah, det är jag som ska strö lite sömnpulver i dina barns ögon. Men nu tror jag Norah att vi ska skynda oss tillbaks till Hortlax, och till din farmor och farfar, för om jag inte bestämt tar fel har dom just druckit färdigt sitt kvällskaffe."

FARFAR

Kommentarer
Postat av: caroline

Hej hej hittade hit via Jennies sida.. vill bara berömma dig för allt fint du skriver, jag önska att min pappa kunde fatta det där min blogg!



Det är så härligt att höra hur älskad lilla Norah är.



Kram och god forsättning/ caroline

2008-12-26 @ 10:42:22
URL: http://tankaripite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0