-"En gång, var vi alla tillsammans."

Ett fotoalbum härhemma minner om dagar som flytt. Ibland när jag bläddrar igenom alla dessa ovärderliga minnen, slår mig ibland vemodet som en knockout, rakt in i mellangärdet. Tänk så mycket som förändrats på några få år. Människor som en gång fanns i ens vardag finns helt plötsligt inte mer. Miljöer som förändrats, så att man idag knappt känner igen sig. Då kommer osökt denna fråga - Håller jag på att bli gammal, eller....? Genom alla år, från den allra första dagen i augustimånad 1976, när jag påbörjade mitt vikariat på Furunäsets Sjukhus, till och med den allra sista dagen hösten 2002 ute på Sjukhemmet i Öjebyn, jag haft den stora turen att ha hyggliga arbetskamrater runt omkring mig. Vanliga jordnära och sunt tänkande ansvarsfulla människor som jag trivts väldigt bra tillsammans med. Nån gång hängde kameran med - både stillbild o filmkamera - det är jag glad för idag. När andan faller på kan jag åter igen uppleva dessa människor och miljöer, som faktiskt har gett mig så mycket på vägen. Trots ett relativt dåligt avlönat jobb, så vägde den sociala biten upp det hela. Tänk så mycket världsproblem som vi gemensamt löst, kring vårt fikabord varje morgon runt nio snåret. Tänk så mycket tokigheter och glada skratt som ekat mellan transportcentralens fyra väggar. Visst har det dykt upp diverse problem, där vi haft olika åsikter, men vi har verkligen gjort vårt allra bästa för att lösa det tillsammans. Så därför kommer denna hyllning i ord och bild, till alla er som delade min vardag under alla dessa år.

Samlade kring fikabordet ute på Öjeby Sjukhem, den 22 december
2000.
Brage, Harry, Per, Bosse, Kalle, Pelle, Eva.

Karl-Erik Norberg, P-O Åderman, Eva Sandström, Bo Eklund, Brage Lindgren,
Mats Pettersson och Harry Nilsson.

Bruno Lindström, Christer Hammarstén, Naser Alsafar.

På altanen, en skön sommardag. Bruno Lindström och Bertil Nilsson.

Några av Transportcentralens fordon. 2:a från vänster, "min" bil som
allmänt kallades för "Jerry," en Volkswagen Caddy Combi -96 som blev
mitt andra hem under sex år.

Klockan 6:45 Mån.-Fre. satt undertecknad vid detta bord. Tittade på
TV-4:a Nyheterna med en kopp kaffe i sin hand, innan dagen började.
OBS!! Mina fötter.

I förgrunden: Gamla hederliga "Grålle." I bakgrunden Transport-
centralens garage.

Det allra heligaste. Transportcentralens innandöme. T.v. vårt berömda
fikabord, där alla stora världspolitiska problem löstes. (Samt även ett
och annat korsord också)

Öjeby Sjukhem en solig sommardag 2002.

Sjukhemmet omges av en vacker och prunkande natur.

Vägvisare. Öjebyns Sjukhem 2002.

Fr.v. Roger Lindqvist, Brage Lindgren och Bruno Lindström.

Chefens domäner.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
ARBETSKAMRATER - FURUNÄSETS SJUKHUS 1976-1991
ÖJEBY SJUKHEM - 1991-2002

STIG ÅKERLUND - GÖTE ASPLUND - OLLE LINDGREN - HARRY LÖFGREN -
SVEN PETTERSSON - BRAGE LINDGREN - CHRISTER HAMMARSTÉN -
CHRISTER PETTERSSON - JÖRGEN ÖBERG - ROGER SANDBERG - MAGNUS
ÖBERG - KARIN PETTERSSON - KURT-LENNART WIRÉN - GÖTE LINDKVIST -
KATARINA ÅKERLUND - MATS ASPLUND - ROGER ÅKERLUND - ELOF BOSTRÖM -
FREDERIK ZELMANOVITZ - KJELL GUSTAFSSON - TOMAS PETTERSSON -
CHRISTER NYMAN - HARRY NILSSON - BERTIL NILSSON - BO EKLUND -
LARS RÖNNBERG - P-O ÅDERMAN - NASER ALSAFAR - BRUNO LINDSTRÖM -
EVA SANDSTRÖM - MATS PETTERSSON - KARL-ERIK NORBERG - PER
HAMMARSTÉN - BROR KLOCKARE - ANDERS SJÖMARK - KARIN SANDBERG -
ANNA-GRETA WIKSTÉN - BRITT-INGER SJÖBERG - TONY LUNDMARK -
SIGNAR HANSSON - MIKAEL ISAKSSON -    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0