Grattis Mathias!

Den 6 april 1974 är ett historiskt datum. Det var denna lördag som ABBA tog hem segern i The Eurovision Song Contest i Brighton, med sitt bidrag Waterloo. Det var också denna dag som det lilla gossebarnet Nils Mathias Lindqvist kom till världen. Mathias - eller kort och gott Matte som han kallas - var min systers barn. Och denna aktuella lördag hade jag spelat på Christinasalen i Piteå, med det storband jag var medlem i. Väl hemma i Hortlax kom Mattes pappa Henning förbi, med ett jättestort leende på läpparna. Han berättade då hela händelseförloppet, medan vi övriga andäktigt hörde på. Tiden gick, och en vacker dag sa han sitt första ord. Vad det var, ja, det har jag ingen aning om, jag bara vet att istället för säga Roger kallade han mig för - LOLA???!!! Som tur är använder han numer mitt riktiga namn när vi möts. Ja, det var en liten kort och en hastigt påkommen sammanställning av dagens jubilar. Nä, det där lät lite väl föråldrat, jag menar ju naturligtvis födelsedagsbarn. Så grattis på din 35 års dag, önskar din gamla? morbror - Lola, jag menar ju Roger. Grattis!

När han väl började prata - kallade han sin käre morbror Roger för -
LOLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0