Inspiration och skrivande

Behovet att få uttrycka sig har alltid varit stort. Och de senaste åren har det antagit såna höjder, att jag ibland frågar mig vart detta skall sluta. Trummor och slagverk kom in ganska tidigt i mitt liv. Och när orden ibland tröt, bankade man skiten ur sina trummor istället. Musik är ju som alla vet också ett fantastiskt sätt att tala. Den verkliga kicken kom när jag upptäckte hur musik kunde förena. Det var i det närmaste en andlig upplevelse. Musiken har ju ett globalt språk, denna upptäckt gjordes när vi turnerade med det storband jag var med i. Vi reste både till Tyskland och Jugoslavien. Engelskan var väl okej, för den som förstod och behärskade den. Om inte......ja, då blev det några extra trumsolon istället..... då förstod plötsligt alla. Att teckna som också har legat mig varmt om hjärtat, fick mig att må bra. Jag vet vid det här laget inte hur många tusentals gubbar jag plitat ner i mina block. Men kom ihåg, att detta också var ett sätt att tala. Skrivandet har gett mig såna kickar som jag i min vildaste fantasi inte ens trodde fanns. Att skriva är som att öppna en dörr in till en okänd värld. Inspirationen kommer precis närsomhelst. Och jag är helt övertygad att om man bara ger sig själv en chans, att låta det där lilla fröet få gro, ja, då kan faktiskt underverk ske. Livet har ju fått en helt ny mening på gamla dar. Livskvalitén har kommit upp till nästan omätbara höjder - tack vare skrivandet. Och jag hoppas verkligen att trenden håller i sig, för det finns ju tusen och åter tusen berättelser som inte är skrivna än.

Välkomna in i Rogers värld. Men vänta....var kom den där mangeln
ifrån? Som synes så står golvpukan på golvet. Den är toppenbra
ifall man behöver avreagera sig. Sanningen att säga, den står där
utifall jag skulle bli "trumsugen."

Nånstans därunder alla böcker och pärmar, finns faktiskt min
farfars gamla skrivbord. Som numer mest fungerar som en avstjälp-
ningsplats för alla mina "nödvändigheter."

Eftersom jag tillhör hamstersläktet, så pågår hela tiden en jakt
efter nya spännande saker. Mest då i form av gamla tidskrifter,
böcker m.m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0