Titanic - det mytomspunna fartyget

Titanics tragiska öde har fascinerat en hel värld. På sin jungfrufärd i april 1912 förliste faryget och 1.495 passagerare, varav 200 besättningsmän förlorade sina liv. Det mytomspunna skeppet har alltsedan dess fortsatt att locka och förtrolla sin omvärld. Den svenske fartygshistorikern, författaren och Titanicexperten Claes-Göran Wetterholm presenterar i sin bok: "Titanic" berättelsen om alla de människor som åkte på detta "drömmens skepp." Här finns också intressant fakta, som bl.a. behandlar bakgrundshistorien om hur Titanic en gång kom till. Mycket intressant läsning, som jag gärna vill rekommendera.

Kommentarer
Postat av: Anne

hej Roger,

Lever....men har så mycket jobb just nu så det finns inget annat knappt. Som du vet är vi som har jobb "lyckligt lottade" idag och det innebär en viss övertid - men inte så mycket som man kan tro... men sedan har jag ett annat jobb också - och fast det inte är ngn övertid att nämna där hellar så hinner jag bara läsa alla mina favvo bloggar "bl a din" men hinner inte svara. Jag tackar ödmjukast att du hört av dig efter mig - livet är fattigt utan alla i verkliga livet och i perfierien! och att dom orkar stå ut med att man ibland inte hinner med! Känner att du kommer finnas kvar - och gläds om du påminner mig när jag inte hinner med!! Puffa på!

2009-04-22 @ 21:17:59
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0