Vintern tar farväl?

Ja, det får vi sannerligen hoppas. Jag har numera kommit i den ålder när jag börjat få allergiska besvär mot allt som är vitt och heter vinter. Därför var det extra skönt idag, att kunna sitta ute i solen, dricka kaffe och bara finnas till. Vad bättre är, vi fick besök av Robban och Jannice. I en dryg timmes tid fick vi tillfälle att "rå om varandra." På kvällskvisten kom yngste sonen Daniel, direkt från sitt jobb hem till morsan och farsan på en bit mat. Den stora svarta råtta som vår katt Pelle så snällt kom hem med, och som han så fint och försiktigt la på vår grusgång, ja, den är borta nu. Trodde in i det längsta att "Pellekraken" skulle mumsa i sig den, men icke. Jag har berättat för vår hankatt, att det är okej om han vill bidra till matförsörjningen, men det finns ett stort MEN. Det är detta, att matte och husse inte på något vis uppskattar kött från råtta. Så nu hoppas jag att Pelle har förstått, och därmed basta. Slutdiskuterat.

Pellegubben är en matfrossare av stora mått. Under vintern har hans
midjemått blivit alltför stort. Nu stundar ny jaktsäsong, och som ni ser
har han redan börjat.
Foto:Roger Lindqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0