Amerikabilder

1904 emigrerade min farmors syster Hulda med sin familj till USA. 1910 åkte även farmors lillebror Viktor över. 1990 fick jag kontakt med de släktingar som fortfarande var i livet. 1991 fick jag besök av mina tremänningar. Med sig hade de två bröderna - Jerry och Richard - en massa bilder som man inte kunnat identifiera. Jag fick alla dessa foton som gåva, och har försökt att bringa klarhet i vilka personer som finns avbildade. Några har jag lyckats med, medan andra fortfarande är okända.


Gamla gulnande fotografier, som berättar om gångna tider i ett annat
land. Men vilka är det då som finns på dessa foton?


Okända  män och kvinnor. Vars öde jag inte vet ett dugg om. Foto-
grafierna behöver inte nödvändigtsvis vara tagna i Amerika. Det kan
vara kort som en gång skickades från släkten i Sverige. Men efter
att ha noggrant gått genom samtliga foton, så kan man urskilja miljöer
och byggnader, och därigenom konstatera att flertalet är från Amerika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0