En natt med Kikki Danielsson

Livet består som bekant av möten, människor emellan. En del av rätt så flyktig art, medan andra lämnar livslånga spår efter sig. Med sin egen och speciella unika historia, är alla individer, kända som okända, i mitt tycke både spännande och intressanta. Efter alla år ute på de norrländska vägarna i dansbandssvängen, kan jag ibland inte låta bli att förundras över alla de fantastiska möten och upplevelser som kommit mig till del. Så när jag nu blickar tillbaks, finns det gott om material ur mitt eget minnesarkiv.

I mitten av 1980-talet, när jag spelade med Kjell-Bertils från Piteå, hade vi en kväll engagerats ute på Pite Havsbad. Den aktuella kvällen skulle vi tillsammans med Kikki Danielsson och Roosarna spela upp till non-stop-dans. I orkestern ingick för övrigt Kikkis dåvarande man Kjell Roos. Det var ett gäng skojfriska och trevliga musikanter, som vi faktiskt delade loge med. Enda fadäsen var när en av kollegorna i Kjell-Bertils tappade sin välfyllda kaffemugg i den kartong där Kikki hade sina idolkort för fansen. Trots detta så skildes vi som vänner efter danskvällens slut, och med många minnen rikare. Ett minne som jag en dag får delge mina barnbarn, att deras gaggige farfar faktiskt delat omklädningsrum och visat sina kalsonger för hela Sveriges schlagerdrottning Kikki Danielsson. Om dom nu mot förmodan låter sig imponeras av sådana världsliga trivialiteter.


Ett idolfoto av Kikki Danielsson, var vad jag fick som minne, den där
kvällen när jag efter danskvällens slut visade henne mina kalsonger.
Ett minne som jag en dag får delge mina barnbarn, om dom nu låter
sig imponeras av såna världsliga trivialiteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0