George Harrisons autograf

Ja, jag har visat det förut, men jag tycker det är dags nu igen. Vad är det då som jag talar om? Jo, naturligtvis det programblad från den 26 oktober 1963. Plats: Kungliga Tennishallen i Stockholm. På scen denna historiska kväll, syntes "twistkungen" från USA, Joey Dee och hans kompband "The Starliters". Joey Dee var också aftonens huvudattraktion. Men förlåt Joey Dee, det är inte du som fastnat i våra minnen, utan ett helt annat band, nämligen "The Beatles" från Liverpool och England. En anhörig till mig beskådade denna konsert, hon lyckades också få George Harrisons autograf. Många år senare, kommer denna dyrgrip i min ägo. Och jag förvaltar den idag nästan på samma nivå som de engelska kronjuvelerna.


Jomenvisst, är det gamle Beatlesgitarristen George Harrisons autograf
som jag förvarar på samma sätt, som de engelska kronjuvelerna.
Bilden hämtad ur boken: "Beatles". Förf. Tim Hill och Marie Clayton. 2007.


Beatles första besök i Sverige, ägde rum i oktober 1963. Andra besöket
var året därpå, men då som världsberömda stjärnor.


På baksidan till höger, har mr. Harrison skrivit sin namnteckning.
Till vänster syns en autograf av en av medlemmarna ur Joey Dees
kompband The Starliters.


Twistkungen Joey Dee, var den egentliga  huvudattraktionen den där kvällen
i oktober 1963.


Även vår egen Jerry Williams var med på ett hörn.


Holländska sångerskan Suzie, och Jerrys kompband The Violents,
fanns också med i artistuppbådet.



Kommentarer
Postat av: Bo Rydholm

Hej!

Av en slump sökte jag på George H autograf och hittar detta. Jag har tyvärr sålt Georges autograf för några år sedan. Han var då i min fars affär på Sibyllegatan. Den autograf du har är skriven i min farfars affär. Jag ville bara förmedla detta som en liten kuriosa. Mvh Bo Rydholm

2012-01-11 @ 12:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0