Jeanette Holmgren

Jeanette är gift med min kusin Robert. Dessa urklipp hittade jag för en tid sedan, av en mycket ung Jeanette Holmgren. Ja, på det första är hon endast nio år. Som parkvärdinna i "Kul iparken", var hon förstås några år äldre. Jag har ett litet kuriosa minne, från en skolkonsert på Christinasalen i Piteå. Jeanette framförde en sång, och gissa vem som satt bakom trummorna i orkestern och kompade henne?.......Jo, jag!


Ur Piteå Tidningen den 16 oktober 1969.


"Jeanette Holmgren 16 år, från Piteå finns med på två purfärska
plattor som nyligen kommit ut i skivhandeln". Foto: Erik Holmstedt.
Ur Piteå Tidningen den 22 december 1976.


I "Kul i parken" medverkade Jeanette som värdinna tillsammans med
Maria From. Parkvärd var Bosse Löfbom från Skellefteå.
Ur Piteå Tidningen den 7 juli 1976.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0