Jokkmokks Jokke och lilla jag

Sommaren 1972 gjorde vi vår vanliga tripp till min moster Linnéa och hennes familj i Gällivare. På vägen dit, stannade vi upp i Porsi, där Jokkmokks Jokke hade ett av sina så kallade stormöten. Den från TV kände auktionisten Karl-Erik Eriksson var där och skötte om den auktion som förhoppningsvis skulle inbringa pengar till det lilla bönhus, som låg Jokke så varmt om hjärtat. På denna bildserie, kan man se Jokkes imponerande gestalt. Där finns också "linslusen" från Hortlax med. D.v.s. undertecknad, som då var en ung pojkspoling på 14 år. Kolla in mina förtjusande glasögon. Detta hände alltså en helg i juli 1972. Fotograferade ja, det gjorde min påpassliga lilla mamma.

JOKKMOKKS JOKKE PÅ STORMÖTET I PORSI 1972:


Foto: Maj-Gerd Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0