Kanonväder

+28 grader i skuggan med andra ord ett riktigt kanonväder. Men alldeles innan jag sätter mig vid datorn - vad tror ni händer? Jo, alldeles oförhappandes, kommer en riktig störtskur som snabbt får mig att i ilfart  hämta parasoll, dynor och allt annat som vi "spritt ut" idag runt grillplatsen. Norah har hälsat på oss idag också. Andreas hade lite jobb hos Janne som skulle göras. Så under några timmar har vi "rått om henne". I morgon börjar en ny vecka. Dagarna skyndar på rätt så fort, och snart är augusti ett minne blott. Nätterna har blivit mörka - känns litegrann sorgligt - så igår kväll, tände jag faktiskt ljuset på bron, fastän väldigt motvilligt. Att måste tända ljus på kvällarna, är ju faktiskt det yttersta beviset att hösten snart är i stundande. O, hemska tanke! För är det nåt som jag på de senaste 10-15 åren blivit allergisk mot, så är det vinter, kyla och snö. Men just nu så känns det långt dit.

Norah.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Norah, farmor och farfar har njutit av det vackra sommarvädret.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Norah har varit en "pysslig" liten tjej idag. Hon har haft fullt sjå med
att flytta på de stenar som ligger på marken. Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0