Lill-Babs - en helskön brud i lyxförpackning

När den legendariska festplatsen "Udden" fanns kvar, var Barbro "Lill-Babs" Svensson, en av många artister som stod på dess scen. Nu cirka femtio år senare, återvände Lill-Babs till Sikforsen,i helgen som var. Säga vad man vill om "fru/fröken Svensson-Berghagen-Kaspersen" men hon är nåt alldeles unikt inom svensk showbuissness. Sångröst? Nja, kanske inte den allra bästa. Men, hon har nåt som många andra av hennes kollegor inte har, nämligen: "DET". Sen har hon också genom åren arbetat sig fram till en alldeles speciell position här i landet. Hon har en scenrutin och en närvaro som tilltalar publiken. Med andra ord: hon vet vad hon gör, och ingen blir besviken. Så fortsätt i samma takt Barbro - så länge som du nu orkar givetvis - du är en helskön brud!


Lill-Babs besökte Sikfors den 15 augusti 2009. Hon är fortfarande en
helskön brud i lyxförpackning.

Urklippet ovan, kommer ur Piteå Tidningen den 17 augusti -09.


Kommentarer
Postat av: eon

Fint skrivet. Och fullständigt sant. Hennes absoluta närvaro kommer också fram i fotot. tack!

2009-08-20 @ 08:41:10
Postat av: valle

Jag läste på en annan blogg att du har två kort på Lill-Babs i Piteå 1951. Jag har sett att du har publicerat ett. Skulle du inte "på allmän begäran" kunna publicera det andra också.

2009-08-21 @ 00:03:36
Postat av: Roger

Hej Valle! Roligt att du tittar in på min blogg. Jag vill bara korrigera vad beträffar årtalet. Jag tror jag skrev "1971" inte -51. Men det spelar ingen roll. Ska försöka lägga ut lite "Lill-Babs material" när andan faller på, och när jag hittar det i mitt klipparkiv. Så håll ögonen öppna! MVH Roger.



2009-08-21 @ 16:58:25
Postat av: valle

Ja visst var det 1971. 1951 hade hon ju inte ens debuterat. Jag har sett henne många gånger på scen men dock inte 1971, tyvärr.

2009-08-21 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0