Los Comancheros - popband från norr



"I en av landets mest populära poptidningar för närvarande har man en
lista som heter "Idolbarometern", där ungdomen får skicka in och rösta
på sina popfavoriter. Flera tiotusentals gör det också och oftast har det
givetvis varit The Beatles, popkungarna, som tagit hem spelet. Nu verkar
dock den tiden förbi, för på en röstningslista härförliden har ett svenskt
band uppenbarat sig på förstaplatsen. Från Luleå kom Los Comancheros
och satte sig på tronen. Och det är väl litet av en sensation att ett svenskt
band sätter Beatles, Elvis Presley och Rolling Stones med flera på plats".

Ur Norra Västerbotten den 4 december 1965.



Kommentarer
Postat av: Paul Reichberg

Ulf Jacobsson, som numera tyvärr är död, var en mycket begåvad musiker/sångare. Vi jobbade ihop som fotografer på NJA. Los Comancheros samarbetade med mig i min pjäs "Stället" våren 1964 där de spelade en lokal popgrupp väldigt lika sig själva.

Jag är glad över att ha alla deras skivor.

2010-05-04 @ 22:01:12
Postat av: Lisa

Ulf jacobsson är min morbror. Los comancheros skivor är väldigt svåra att få tag på, men är det någon som har en dublett eller helt enkelt vill sälja deras skivor?

2010-06-10 @ 15:33:40
Postat av: Barbro Omberg

Ulf Jacobsson är min bror. Los Comancheros skivor är väldigt svåra att få tag på!!! Är det någon som har en dublett eller helst vill sälja deras skivor så är jag mycket tacksam? / Barbro

2010-07-30 @ 16:58:17
Postat av: Elisabeth " Kicki"

Hej! är det någon som vet var janne Nordström finns? Lever han? Han var min favorit när jag var ung!!

2010-08-06 @ 15:55:09
Postat av: Henrik

Hej Kicki!

Jag vet! Han bor i Täby och har fortfarande sin bas på väggen därhemma. Hur kommer det sig att han var favorit? Jag är mycket intresserad av hur "Lossarna" var när de uppträdde live. Kommer du ihåg något särskilt du minns? Har du kanske några kort?



Hälsningar

Jannes svärson

2011-11-16 @ 19:30:54
Postat av: Henrik

Lyssna gärna till en av deras tidigare låtar på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=EzQCQc2f5Uo

2011-11-16 @ 19:32:32
Postat av: Lasse

Jag var med och tvättade turne bilen. Det var en Chevy nova 1961 med släp där instrumenten var. Vi yngre grabbar fick följa med om vi tvättade bil och släp. Karlsäll folkets hus var en av dom platser jag kommer ihåg starkast, Första skivan som jag köpte var en EP som var Jambalaya



Lasse

2011-12-10 @ 00:40:58
Postat av: Elisabeth "Kicki"

Hej Henrik! Tack för info! Vad kul att Jan lever och mår bra. Jag var och såg massor av framträdanden och var så "kär" i Janne. Du vet som man kan vara när man var 14-17 år..Hälsa han från Kicki från Boden så mycket och säj att jag mår bra och har det fint!

2012-11-20 @ 16:16:00
Postat av: carina ljhungström

hej jag bodde granne med juri roland töymets och efter va ja förstår fick han hoppa in som trummis vid nåt tillfälle spelade in nån plattamed resten av er skulle gjärna viljha få tillgång o lyssna....
nu är det tyvärr på detta viset att han gick bort i början av december väldigt plötsligt =)
men han har 2 barn o dom skulle säkert bli stolta o inspirerade/nvh carinaljungströ[email protected] han va min vaktmästare o dagliga besökare i 5 år är inte säker men ja tror inte att han är i jorden än.....ska försöka finna ut tacksam för svar

2014-01-10 @ 15:24:43
Postat av: LasseLatmask

Hej, jag har en singel med Los Comancheros: Spicks And Specs/I Who Have Nothing HB Artist Produktion AB HBS 1006. Är det någon som vet om den är värd något. Skivan är troligen aldrig spelad och omslaget är också i mycket bra skick

2014-04-24 @ 13:01:54
URL: http://www.honestjoes.se
Postat av: Paul Reichberg

Jag har försökt få veta varför Ulf dog?

2014-06-21 @ 07:49:43
Postat av: Gary Henriksson

Jag var leadsinger i Los Comancheros under några år på 60-talet och var med och spelade in singeln med Spics & Specs som A-sida och I Who have Nothing som B-sida. Vi spelade in den I SF´s studio Solna med Gert Palmcrantz som producent. Finns det något värde i skivan, så är det nog mer av nostalgisk natur.

2014-08-07 @ 16:07:47
Postat av: gun granlund

Fanns det inte en kille som heter Lasse Norberg som spelade orgel Los Comacheros? Vad gör han nu förtiden? Någon som vet? Gun

2014-10-28 @ 10:30:27
Postat av: Anita

Träffade. Lasse Norberg när han var med i Maniacs,någon som vet var han finns nu? Han sjöng för mej:I DON'T WANNA LOOSE THIS GOOD THING.....KNOCK ON WOOD. Har tänkt på Lasse i alla år snälla e det någon som vet var han finns.

2014-12-25 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0