Okända bilder

Frustrerande, är väl rätt ord att använda över alla de gamla fotografier som finns i min samling, och där personerna ifråga är för mig helt okända. En del av bilderna härrör från en syster till min mormor. Några andra är hämtade ur min farmors album. Tänk om jag haft en tidsmaskin. Den där maskinen har jag tjatat om rätt länge nu. Undrar bara hur man ska få en sådan till att fungera? Kanhända att den finns på IKEA? Heller Claes Ohlsons i Piteå? Jag har letat efter den på ICA Lundmans i Hortlax, men tyvärr dom saluför inga sådana manicker. Nåja, tids nog så kanske jag ramlar över nån på loppis? Men när den dagen kommer, då ska jag ta med mig både digital och videokamera. Sen ska jag knacka på min farmors dörr - undrar om hon blir förskräckt när jag kommer? - sen så ska hon berätta för mig, och svara på alla de tusentals frågor som jag har samlat på mig. Sen så tackar jag för mig, och beger mig till min mormors syster, där följer samma procedur. Frågor / svar. Låter det som en utopi? Ja, man ska aldrig sluta drömma, om än det låter ganska så ogenomförbart.


Frustrerande! Att inte veta vilka dessa personer är. Men lugn, när jag
åker iväg med min tidsmaskin och letar rätt på svaren - då skall alla
ni som är intresserade, få läsa det på bloggen. Bra va?


Kommentarer
Postat av: Phryxe

Roger! Lägg gärna in dina Carte-de-visite på Porträttfynd (på Sveriges Släktforskarförbunds hemsida), även om du inte vet vilka de föreställer. Porträttfynd innehåller nu över 90 000 bilder. För närvarande är det underhåll på databasen, men den borde snart vara aktiv igen.

2009-09-02 @ 07:30:44
URL: http://www.genealogi.se/portratt/form.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0