Sommarmorgon/sovmorgon


Våran katt, den alltid så oförliknelige PELLE, vägrar på det bestämdaste
att stiga upp från sin sovplats. Han hävdar sin rätt att sova, denna
vilodag som heter söndag. Foto: Roger Lindqvist.


Sommarmorgnar - en glädje att få uppleva. Foto: Roger Lindqvist.


Vi återvänder till Pelle igen, bara för att konstatera att han fortfarande
befinner sig i drömmens värld. Foto: Roger Lindqvist.


Pelles storasyster Sessan, är på språng medan brorsan latar sig.
Hon har fullt sjå med att syna av våran tomt, så inga inkräktare slipper
in. Foto: Roger Lindqvist.


Vinden leker lite lätt i björkarnas kronor. Foto: Roger Lindqvist.


Sommarvinden ger även luft åt flaggan som tronar så majestätiskt
däruppe på flaggstångens gyllene knopp. Foto: Roger Lindqvist.


Men vänta.....nu händer det otroliga. Pelle reser sig mödosamt upp
från sin bädd.......kanske lite "sömndrucken?" Foto: Roger Lindqvist.


-"Men va´nu då?" Säger Pelle. -"Ta inga kort - Rogge. Jag har ju inte
hunnit göra morrontoalett än. Seså, lägg bort kameran"!
Foto: Roger Lindqvist.


-"Ja, jag tittar ner i golvet, så länge som du står med den där idiotiska
saken i handen. Inga foton just nu........snällaaaaaaaaa!"
Foto: (förlåt Pelle) Roger Lindqvist.


-"Okej då! Ett foto kan du väl få ta. Men vänta.....jag måste ju få va´till min
fördel......eller hur. Nåå, blir det bra så här?" Foto: Roger Lindqvist.




Kommentarer
Postat av: Siw-Marie Andersson

hej Roger! Vill först tacka för inlägget i min Gästbok. Kul när någon som jag inte är bekant med skriver något snällt.

Vilka underbara kattbilder! Jag älskar katter! Det värsta jag vet är när en av mina grannar sätter koppel på sin katt för att sedan gå ut och rasta den. I övrigt är "kattmänniskor" bra människor.

Sommarvarma hälsningar Siw-Marie

2009-08-02 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0