Söndag - vilodag

Efter gårdagens musikaliska träff hos kusinen Sune, kom "baksmällan" idag. Kändes i morse som om jag avverkat ett maratonlopp, i 180 km/tim. Men det är smällar man får ta. Därför är det skönt med en vilodag, en dag som denna. Vad vädret anbelangar, så var det lite si och så i morse, men mot eftermiddagen så kom både sol och blå himmel. Andreas och Norah har hälsat på idag också. Mamma Jennie jobbar, så vi har umgåtts nästan hela dagen. Ante har slipat till knivarna under min åkgräsklippare, samt fixat till kopplingen och lite annat smått och gott. Detta gjorde att jag för en stund sedan klippte gräsmattan, så nu känner jag mig riktigt nöjd och belåten. Tack Andreas! Tack även till Robert som också hjälpte sin far för nån dag sen. Vad vore vi utan er. Och när jag nu liksom håller på med allt detta tackande, så vill jag också tacka Daniel för den hjälp du gett mig med mina trumtillbehör. Har jag glömt nån.....? Jo, det var så sant........tack Bettan för den goda mat som du lagar! (Detta liknar de tacktal som man brukar hålla på grammis/guldbaggegalorna) Nu tackar jag ingen mer........för jag skall alldeles strax titta på "Rapport". Tack..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0