Städning!

Både hus och bil har varit föremål för städning idag. Eftersom jag varit ensam - min fru är borta för tillfället - har det väl tagit den dubbla tiden, att utföra allt detta. Vi brukar hjälpas åt vid såna här "total-rengörnings-dagar". Nåja, bilen är väl så att säga mitt revir, den brukar jag naturligtvis klara alldeles själv. Samma sak gäller de gånger vi gör palt. Mums! Då gör frugan så att säga sin del, och jag gör min. Och när den sista paltuschlingen är knådad, så - "VOILÁ!". Vädret har varit på sitt allra bästa humör idag. Jag har suttit ute på bron mellan varven, och inmundigat mitt egenhändigt gjorda kaffe, och det ja, det är en njutning som heter duga. Och i morgon ska våran lilla Norah vara hos sin farmor och farfar. Hämtar henne strax före lunch, sen så hämtar pappa Ante henne när han åker hem från jobbet. Som jag hörde i telefonen, så ska Norah gå på sitt livs första hockeymatch i morgonkväll. Det skall ju börjas i tid, och eftersom hennes pappa är en trogen beundrare av Lule Hockey, så måste också lillan fostras i samma anda. Men hemska tanke, tänk om.......jag säger bara tänk om......det skulle bli så illa, att Norah en dag väljer att heja på Skellefteå AIK? Ja, man kan ju fråga sig......hur blir det då? Fortsättning fäljer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0