Teckningar eller......klotter?

Jag får nog erkänna, att jag är en klottrare. Ja, jag menar en sån där som inte kan låta bli att så fort jag ser ett papper och en penna, ja, då klottrar jag. Men ur mitt klottrande, växer det fram ansikten och personer, som har lite olika personlighetsdrag. En del är smala, andra tjocka, vissa kan ha världens största näsa, medan en annan knappt har nån näsa alls. Ska jag fortsätta?......Bra! Somliga har elefantöron, vissa gubbar - och även tanter - har pytte-pyttesmå.....öron alltså! Ja, det kanske skulle behövas en hel dag för att förklara mina figurer. Klotter som sagt. Nja, jag tar tillbaks.......jag vill nog hellre kalla det ; Teckningar! Kanhända om jag ritar ihärdigt, kanske jag på ålderns höst kan ha ett vernissage? Tänk er alla tusentals gubbar - en och annan tant får väl också plats - hängande på en stor vägg, på en egen konstutställning.Nåja, det är nog en dröm. För vem vill se en massa gubbansikten? Måste sluta.....för att få klottra vidare........Hej!


Så här kan det se ut............


........och som ni själva ser........så finns det ingen hejd på eländet.


Kommentarer
Postat av: Nonne

Du har ju talang!=)Och verkar tycka det är roligt.. dessutom "går det ju av sig själv"med pennan i hand!Så fortsätt..=)/Kusin Nonne

2009-08-20 @ 14:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0