Flisan

Flisan heter en katthona i sina bästa år. Hon bor tillsammans med Robban ,Jannice och Max i ett hus inte långt från oss. Flisan är Sessans dotter i hennes förhållande (med en för oss okänd katthane). Nog om detta! Häromdagen blev Flisan akut sjuk. Hon kräktes i mängder och hennes allmäntillstånd bedömdes som en aningen labilt. Vad jag kan förstå så rörde det sig inte om den fruktade svininfluensan, utan om något helt annat. Sagt och gjort. Jag och Jannice åkte därför in till djurkliniken i Öjebyn. Där tog man lite prover, samt klämde på Flisans mage (som hon absolut inte alls tyckte om). Bedömningen var att man ville ha henne kvar över natten för observation. Och det var en mycket sur kattflicka som vi lämnade därborta och for hem. Flisans humör kan beskrivas som: omedgörlig. Dagen därpå blev hon hämtad från sin sjuksäng. Och vips....blev hon bättre och bättre. Så pass bra att hon även deltog i julklappsutdelningen igår afton. Men så vitt jag kunde se, så fick fröken Flisan ingen julklapp. Nåja, hon verkade ta ganska lätt på saken, och istället för denna "klapphysteri" så slank hon ner i källaren till sin speciella mysplats. Så ingen skada är tydligen skedd, enligt mina bedömningar.

Och förresten, om du läser detta inlägg Flisan - God Jul och god fortsättning på dig, önskar både jag och din mamma Sessan och morbror Pelle. Jo, Bettan ropar att hon också skickar en hälsning!


FLISAN LINDQVIST. Trots att man inte alls ska nämna en dams ålder,

så gör jag ett undantag. Flisan föddes i juli 2004. Hennes mamma

heter Sessan och bor i Hortlax, hennes morbror heter Pelle. Flisans

mormor härstammar från Bergsviken. Flisans pappa har jag däremot

inga uppgifter om.  Jag har försökt att fråga Sessan, men hon vägrar på

det bestämdaste att överhuvudtaget ens samtala om denna känsliga sak.


SESSAN LINDQVIST. Ensamstående trebarnsmor. Familj: Roger,

Elisabeth och brorsan Pelle. Har levt ensam sedan sina barns födelse

sommaren 2004. Har varit väldigt orolig över dottern Flisans sjukdom.
Men kan idag andas ut, när dottern åter är hemmavid.


PELLE LINDQVIST. Morbrodern Pelle har dock inte varit lika orolig

som sin syster Sessan. -"Allt ordnar sig!", låter han hälsa från sin plats

under julgranen.

 

Och med detta, så avslutas rapporteringen om Flisans hälsotillstånd.

R. Lindqvist. (Flisans morfar).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0