John Lennon - återigen.....

Här kommer åter en liten Lennon hyllning. Mina John Lennon minnen, kommer från den tid när syrran köpte Bild Journalen, och i varje nummer fanns en så kallad "elefantbild" (affisch) och jag minns att den där affischen tiggde jag mig till. Den hamnade så småningom ovanför sängen i mitt rum. Jag tror jag var 7 eller 8 år. Och varje kväll jag gick till sängs, så hängde de där fyra långhåriga Liverpoolgrabbarna på väggen. Deras "Penny Lane" blev så småningom "min" låt. Jag vet inte varför - det bara blev så. Varje gång jag hör den spelas så väcks speciella minnen inom mig. Det är som om hela min barndoms värld väller fram. Alldeles underbart!


Vecko Revyns hyllning till en av de största pop/rockartisterna.
Den 22 december 1980.


"Nu väntar mörkret", så lyder bildtexten till detta foto. Här syns
John Lennon och Yoko Ono utanför Dakota Building i New York -
där Lennon mötte döden. Den 8 december 1980. Foto: VR.


Kanske det bästa LP-album som gjorts. Sgt. Pepper´s Lonley
Hearts Club Band.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0