Julklappsbestyr - i väntan på Tomtefar

Såja! Barnbarnens julklappar är härmed överstökad. Norah och Max har således en mycket spännande jul att se fram emot. Norah har ju redan vad jag förstått,  träffat jultomten, medan Max ännu inte hunnit. Vad som nu återstår innan vi kan luta oss tillbaka, äta vår skinka och dricka vår iskalla julmust, är att  hitta lämpliga klappar till barnen, och deras respektive. Tomten kommer ju snart. Och om jag inte är felunderrättad, så påbörjade han sin resa redan igår. Som ni väl kan förstå, så tar det ju några dagar att med rensläde åka de många långa milen, från Nordpolen  till Hortlax. Men varje julaftonseftermiddag, går jag ut på bron, och vid gynnsam väderlek kan man (om man har tur) höra ljudet av renarnas halsbjällror. När Tomten passerat Norrfjärden och Öjebyn, så brukar han ringa. Och detta är vad han brukar säga: -Jo, tjena Rogge! Och en riktgt God Jul! Nu är det så här, att jag befinner mig på MAX-grillen i Piteå. Jag blev lite less på den där julskinkan, så jag åkte en "Drive thru" med mina renar. Som du förstår så blir jag lite sen, men jag kommer efter Kalle Anka. Så Rogge - vi syns!"

Skönt att stå i direktkontakt med Tomtefar själv. Man vet vad man får, så att säga. Ett återkommande krav som tomten har varje jul, är att infarten skall vara fri från snö. Detta p.g.a. att tomtens renar föredrar detta. Eftersom vi är goda vänner - jag och tomten - så uppfyller jag de kraven. Skulle jag mot förmodan ignorera detta, ja, då löper vi stor risk att bli utan våra paket. Och det vill man ju inte. Nyskottat är alltså vad som gäller. Så nu väntar vi med stor spänning. Hoppas nu inte att tomten åker till MAX-grillen i år också. Helst att han kommer raka spåret hit istället.


För några år sedan höll det på att  gå riktigt illa vid hans besök i Hortlax.
Han provade grabbens nyinköpta skridskor. Det skulle han inte ha gjort.
Tre veckor i sjuksängen på Piteå lasarett, varav en vecka på rehab-
avdelningen i Sunderbyn. Så snälla tomten - håll dig till renarna istället.
För du vet väl att det finns bara en som du!
Bilden hämtad från troldas blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0