Sista vaccinsprutan?

Så har även min mor äntligen blivit vaccinerad. Åkte med henne till vårdcentralen strax efter lunch idag. Norah, barnbarnet, ska ha en dos till om någon vecka, sen så är hela familjen - utom Bettan - sprutad. Ja, jag glömde Jannice som absolut inte vill ha någon spruta  alls. Bettan, hon är immun efter sina fyra veckor med svininfluensa på las. Så med andra ord så sjunger vaccineringen på sista versen, åtminstone i vår familj. Skönt att slippa denna oro. För är det nåt jag känt, så är det i allra högsta grad konstant oro. Norah var hos oss igår. Hon åkte i sin pulka, dvs den pulka som hennes pappa och farbröder en gång också hade. En snabb påhälsning hos Max har vi också hunnit med. Har börjat jakten på julklappar. Och den började i "Barnens Hus" i Piteå. Några klappar till barnbarnen blev det, men det är långt ifrån över. Fortsättning följer när både jag och Elisabeth fått lite mera ork. Granen står nu på sin plats, och ljusslingan, som förresten fyller 29 år denna jul, är uppsatt. Det övriga "krimskramset" får vänta tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0