Spelplan för ROLF ÅHMANS orkester - dec. 1974

Har roat mig med att titta i mina gamla papper från Rolf Åhmans tiden. På de spelplaner som jag har i min ägo, berättas att vi från och med den 7 december 1974, fram till nyårsafton samma månad, spelade tio gånger. Ungefär samma antal som många turnerande heltidsband också gjorde, fast med vissa undantag. Min gamle vän, basisten Harri Karlsson, spelade en tid i dansbandet  Cedermarks från Sveg. Han berättade att man låg ungefär i snitt med 10-12 spelningar /månad. Cedermarks var ett heltidsband, som på sin tid turnerade landet runt. Här följer ett antal dansannonser, från den 7-31 december 1974.

.......................................................................................




......................................................................


.............................................................................



.......................................................................



.........................................................................



...................................................................................


.................................................................................


Spelade med Lasses i Långträsk juldagen 1974. Lasses var för övrigt
det första band som jag spelade med, 1972/73. Detta foto togs långt
efter att jag hade slutat. Mannen längst ner t.h. är basisten Jan-Olof
Höglund. Janne spelade med oss i Rolf Åhmans 1977-78. Övriga på
bilden är, längst bak t.v. Ulf Sandberg - trummor (skolkompis till mig)
Lars-Erik Wikström - gitarr o sång. T.v. främre raden, Stig Wikström -
dragspel. (Bror till Lars-Erik). Uffe S. blev min ersättare sen jag slutade
sommaren 1973.

..........................................................................



..........................................................................................



......................................................................


Kjell-Bertils foto från 1974/75. Vi turades om att inneha publik-
rekordet på Forum i Luleå, Rolf Åhmans och Kjell-Bertils. Ibland
spelade Kjell-Bertils på Folkets Hus i Luleå, närmaste granne var
Forum, där vi i Rolf Åhmans spelade. Fullsatt på båda ställena!

...................................................................................



...............................................................................




.................................................................................


Nyårsafton 1974.

.........................................................................


ROLF ÅHMANS 1978.

.........................................................................


Så den obligatoriska Nyårshälsningen från orkestern, som vi
varje år satte in i PT.

........................................................................



.......................................................................



............................................................


Roger Lindqvist. Forum i Älvsbyn 1980.

..................................................................


Rolf Åhmans sommaren 2009. Fr.v. Sune Karlsson, Sune Andersson,
Roger Lindqvist och Hasse Eriksson.
Foto: Eivor Andersson.

...............SLUT!................

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0