Trumkollegan Degerman

Inte så långt från mitt föräldrahem, bara tvärs över Hortlaxvägen, bodde Ulf Degerman med sin föräldrar Erik och Ines. Ulf hade två syskon,brorsan  Krister och en lillasyster som jag tyvärr glömt namnet på. Ulf - som är äldre än mig - spelade trummor. Och det var väl framförallt jazzen som låg honom närmast hjärtat. Och jag minns när jag som barn hälsade på med min cykel, och såg Ulfs trummor ligga i hallen, hur exalterad jag blev. Inte kunde vi väl då ana, att jag senare i livet skulle efterträda Ulf när jag året 1982 började med Kjell-Bertils. Ulf bor numera i Skellefteå. Och vad jag vet så är han livligt engagerad i jazzklubben "Boston", där han tidigare haft hand om ordförandeskapet, men där han framförallt också gör det han gillar allra mest, nämligen spela trummor.


F.d. Hortlaxbon Ulf Degerman. Med ett förflutet i dansbandet Kjell-
Bertils. Där jag 1982 övertog trumslageriet.


"Boston Hot Swing Band". Fr. v. Dick Grubbström, Torsten Mårtensson,
Tommy Forsséll, (Yngves son - spelade bas i ork.)  och Per-Olof Johan-
sson, (F.d. kapellmästare i Alexander fr. Umeå, spelat även med Yngves).
Sittande, Ulf Degerman och Ulrika Lundmark.

Bilderna hämtade från "Skelleftejazz.nu" - Jazzklubben Boston, Skellefteå.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0