Yngve Forssélls orkester - Skellefteå

En liten hyllning till den nyligen bortgångne Yngve Forsséll. Presenteras här  i form av en del gamla dansannonser från 1954-1968.


1954.

1957.

1961.

1967. Sångaren Carl-Erik Thörn kom från Voullerim. Han hade en
stor hit på 60-talet med låten, "Vill du dansa med mig?". Han åkte
även runt i de svenska folkparkerna.

1968. I "Elmers med Liz" sjöng sångerskan Elisabeth "Liz" Lundberg
från Skellefteå. Hon blev 1970 vokalist i Yngve Forssélls orkester.
I gruppen "Quintett -61" hette sångaren Roger Jonsson. Han skulle
med tiden även han bli sångare i Yngve Forssélls. Roger blev känd
genom låtarna; "Snälla pappa vänta på mig", och "Idag sköt jag ihjäl
en okänd man". Båda blev listplacerade.

Kommentarer
Postat av: uffe

Yngve Forssélls orkester spelade i Norrmalmia b-hall

när vi (Piteå Läroverks IF)hade skoldanser där.

Jag kommer ihåg att Emile Ford var med och Ann-Chi,

och att vi spelade basket mot varandra före de plockade ihop grejorna,hela gänget var glada och sympatiska och det kom alltid mycket folk på danserna.



uffe

2009-12-18 @ 15:40:53
Postat av: Roger

Anki Hedmark intervjuades i Radio Västerbotten med anledning av Yngve Forssélls död. Hon berättade hur mycket han betytt för hennes artistkarriär. Hon sjöng med orkestern i 8 år. Och hade således många minnen att berätta.

/Roger.

2009-12-19 @ 10:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0