Årets Pitekvinna 2008!

Så var det åter dags att rösta fram årets Pitekvinna 2008. En av de tre nominerade är faktiskt min tremänning Siw Öhman från Annelund i Piteå. Siws mamma Tyra, och min mor är kusiner. Vi bodde grannar under 60-talet i Övremarken i Hortlax. Tyra och min mor, umgicks en hel del och det var aldrig en lugn stund, de gånger jag fick följa med. Tyra var och är, fortfarande en dam det slår gnistor om, precis vad som också gäller hennes dotter Siw. Både mor och dotter är väldigt verbala, och det märks inte minst i alla de revyer som Siw varit med i under åren. Siw är i det civila frisör, och brukar med jämna mellanrum göra min mor besök med sax och kam i bagaget. Grattis Siwan! (Till nomineringen)


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Om du känner någon som kan trolla fram sommaren så får du gärna hojta till.Jag skulle kunna göra vadsomhelst.Ja,får jag sommar nu så kommer jag och klipper eran gräsmatta varje dag,hela sommaren!

2009-02-12 @ 14:15:42
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0