När farfar och farmor var små

Till barnbarnet Norah. Fastän det kan vara svårt att förstå, så har faktiskt din farfar och farmor en gång för länge sen också varit små. Som bevis på detta kära lilla Norah, vill jag att du skall ta och begrunda dessa två bilder, varav den till vänster faktiskt föreställer din farfar. "Helt otroligt," kanske du säger nu, men Norah jag bedyrar verkligen, att den lilla killen på bilden  ärligt och uppriktigt är din egen farfar. När du sen hunnit smälta detta otroliga, är det så dags för nästa påstående. Tjejen till höger på bild, ja, jag förstår att du tror att jag driver med dig, men du förstår mitt älskade barnbarn, jag, din farfar, skulle aldrig och då menar jag vad jag säger, ALDRIG, ljuga för dig, det kanske du vet också? Men håll i dig nu Norah, den lilla tjejen med de vackra ögonen är ingen mindre än din farmor. Ja, nu är det i alla fall sagt, så ta nu och specialstudera bilderna, och sen får jag ett utlåtande av dig, nästa gång vi träffas. Är vi överens, Norah?
Och du Norah, ha en bra kväll därhemma. Du vet att både jag och farmor älskar dig över allting annat. Norah, hälsa morsan och farsan också. Vi hörs. /FARFAR.

Farfar Roger och farmor Elisabeth, en gång för länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0