Snö igen

Nu är den här igen - snön. Efter en tid av välbehövlig paus, så fattar vi åter våra snöskyfflar och beger oss ut i kung Bores rike. Ibland fantiserar jag om en jättestor glaskupa, som kunde placeras över hela Piteå stad och alla byarna runt omkring. Genialt eller hur? Då slapp vi ju dessa ofantliga snömängder, som är så vanligt för oss som bor häruppe. I ett huj, hade vi tropisk värme. Vi kunde sitta ute på våra verandor vareviga morgon, dricka vårt kaffe och njuta av fåglarnas sång, medan vi åt en välbehövlig frukost. Inga mer långkalsonger, inte eller någon ved, pellets eller dyr el till våra hus. Ajöss med motorvärmare, vintermössor, lovikkavantar. Först ser vi till att den här kupan kommer på plats. Sen får kommunalrådet inviga det hela, under pompa och ståt. Piteå skulle bli omtalat i hela världen. Men kanske att det låter överilat det här. Nä, vid närmare eftertanke får jag väl göra som jag alltid gjort. Ta min skyffel, min sopborste och gå ut dit ut, ni vet därute där kung Bore härskar. Och sen ja, det gäller väl som alltid, att helt enkelt "gilla läget." Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0