Tack gode Gud!

Han heter Ghadeer Thabet, och är doktor i invärtes medicin vid lungkliniken i Sunderbyn. Det var Ghadeer som 2005 gjorde bronkoskopin på mig, när jag låg inlagd på "lungan" vid Sunderby sjukhus. Det var den 1 mars -05, nästa exakt 5 år sedan. Ghadeers uttrycksfulla ögon, ska jag alltid minnas, den där gången när han berättade för mig om förändringen, som gjorde att jag så småningom fick akut remiss till Thorax i Umeå. Vissa saker glömmer man aldrig. Detta är en sån händelse. Idag var det  de 4:e  besöket efter lungoperationen. Hur gick det då? Ja, som rubriken omtalar så gick det bara bra. Vi satt tillsammans och kollade och jämförde alla mina röntgenbilder, från sjukdomstiden, fram till denna dag. Ghadeer tyckte att allt såg väldigt fint ut. Han kommer att ringa mig eventuellt i morgon, för att berätta om jag behöver fortsätta med mina kontroller. Beslut kommer i morgon, efter samråd med andra doktorer. Vad kan man säga? Jo jag vet bestämt: TACK GODE GUD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0