Kalle Anka och jag

Alltsedan tidigt 60-tal var han en av mina bästa vänner. En irriterad anka i sjömanskostym, dé ni. Genom Kalle blev jag även introducerad in i hans Ankeborg, och alla hans knäppa kompisar. Musse, Långben, Joakim von Anka, Farmor Anka, Alexander Lukas, Knatte, Fnatte, Tjatte, Uppfinnar Jocke, Mårten Gås, Stora Stygga Vargen o hans son Lilla Vargen, De tre små grisarna................Puh!   Ja, ni förstår att det var en omtumlande barndom med alla dessa små o stora figurer, som hela tiden tävlade om uppmärksamhet. Men ibland händer det, att jag brottas med tanken att packa min resväska, bege mig till närmaste flygplats för att återigen resa tillbaks till mitt och Kalles Ankeborg.

Så go´vänner, om min blogg en dag helt plötsligt inte finns här längre, och datorskärmen lyser tom, då befinner jag mig med all säkerhet i staden Ankeborg. Där ska jag umgås med alla min barndomsvänner, och kanske om jag har tur, bjuder Joakim von Anka in mig på sightseeingtur, i sitt bankvalv. (Om nu inte Björnligan hunnit dra iväg med alla slantar förstås)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0