Kjell och Solbritt

Finns det nåt jag beundrar, har respekt för, är det människor som drivs av ett brinnande engagemang. Är engagemanget och ivern till för att sprida ljus, för andra människors välbefinnande, ja, då är jag rädd att mina ord inte längre räcker till.
Jag vet att jag som andra, många gånger förfasat mig när jag sett allt detta kolossala lidande som råder i bl a den tredje världen. Människor som lever i en fruktansvärd nöd, och där döden är ett stående inslag varje dag.

Visst har jag knutit mina händer både i vrede och sorg, när man sett dessa hemska bilder rusa förbi på tv-skärmen. Uppsvällda barnamagar, förorenat vatten, kolera och dysenteri, ja, hemskheterna är många. Det är med bakgrund av allt detta, som jag hyllar den insats som min svåger och svägerska gjort under alla dessa år. Efter att i många år varit bosatta i Kenya, som delaktiga i det hjälpprogram som varit så betydelsefull bland behövande människor, är man hemma sen några  år. Men jag vet att hjärtat klappar idag och för all evighet, för de människor som de en gång lärde sig känna, och kunnat hjälpa. I dagarna åker de båda tillbaks till sitt Kenya, men bara för ett par veckor, så därför, ha en trevlig och bra resa, njut av "ert Afrika" och hälsa alla underbara människor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för dina förstående ord,

ja våra hjärtan lämnade vi i afrika

därför återvänder vi dit regelbundet

denna gång endast 2veckor , men vi hinner träffa dom närmaste

kanske en annan gång ni kan följa med,

det vore roligt

kram sbritt o kjell



2009-01-19 @ 19:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0