Piteå Tidningen (Världsbladet)

Har under många år medverkat med artiklar, dikter, kåserier i vår "lokalblaska." Jag tror det var redan 1988-89, som jag första gången blev publicerad. Eftersom utvandring och emigration under lång tid tillhört ett av mina många intressen, så har många "skrifter" behandlat just detta. Mina manus lämnar jag som brukligt in hos Jan på redaktionen, det har blivit en ansenlig mängd, och än finns många intressanta historier kvar att berätta. I dagens PT, finns jag också med, ursprungsrubriken lyder: "Dokument över en förlorad värld," men som vanligt med PT finns ibland en hel del stavfel, som stör mitt öga nåt enormt. Idag har visserligen ingen "tryckfels-nisse" varit framme, men jag ser att rubriken är en helt annan än vad som från början var tänkt. Om man går in på PT:s hemsida, kan man också se berättelsen, faktiskt också lite bättre kvalité. Vad den handlar om? Jo, världen sedd genom kameraögat, en värld som numera är så ofantligt förändrad. På bilderna syns min morfar, Sanfrid Lundgren (1899-1989) fotograferad direkt från teverutan, från den videofilm jag gjorde ett år före hans död, den 29 mars 1989.

Sanfrid Lundgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0