SOMMARMINNEN

Har den senaste tiden mitt i all influensa kyla och mörker, tänkt och längtat mig tillbaks till sommaren. Vinterhalvåret har börjat bli allt tyngre och tyngre, och det är just nu som sommaren känns som mest avlägsen. Tänk att åter få sitta under vårt stora rönnbärsträd, och känna dess svalkande skugga mitt under en slösande solig högsommardag. Att äta sin frukost en tidig morgon vid vår grillplats, och känna närheten och dofterna från den närliggande tallskogen. En humlas flykt i vår blomrabatt, måsarnas skri uppe på den sommarblå himlen, det om något gör livet värt att leva. Ibland tar jag cykeln, åker min vana trogen till Tingsholmen, och där ute på udden sätter jag mig en stund och bara finns till. Att befinna sig i denna behagliga miljö, gör att kroppen och själen rensas på alla "slaggprodukter" som samlats i ens inre under vintern och det kompakta mörkrets tunga tid. Men tur är väl det, att minnet fortfarande är i behåll, så att man kan åtminstone drömma sig tillbaks till den där stunden i sommartid, som för mig har blivit så otroligt viktig.

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Oj vad du fick mig att längta till sommaren.Januari-Mars lever man som i en bubbla.Känns som att sommaren aldrig kommer att komma - Men det gör den!

Och om nåt år kommer Norah att skutta omkring barfota i gräset.

Hon hälsar och skickar iväg en massa kramar till farmor och farfar.

2009-01-05 @ 16:18:31
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: solbritt

fina bilder visst längtar man till sommar , sol och värme,

vissa kan inte ens vänta till den svenska sommaren , vi tjuvstartar redan i februari med en par veckor i afrika det blir skönt,

hälsa bettan , sessan o pelle

2009-01-05 @ 18:58:29
Postat av: Anne

Du tagit bilder långt innan du visste att du skulle "blogga"... så härligt. Jag, liksom du, vi som é gamla "enligt andra" vet att det kommer säsonger - tråkigt é bara att dom inte ser ut som de brukade.,,, med massor med snö på vintern (nov - mars-april) och faktiskt, ni som inte var med på den tiden så kunde sommar tempen tangera nära + 30 grader, vissa dagar - jo vi snackar om sverige! en gång i tiden!

2009-01-06 @ 00:32:03
URL: http://anneb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0