Söndagsmorgon

Minus 5 grader. Perfekt för en uppiggande morgonpromenad. Men det blir antagligen lite senare, först ska vi till stan på ett ärende. Kung Bore har återigen varit på besök. Denna gång har han visat sig mer human, lite lätt pudersnö och det kan man väl leva med, det är ju trots allt vinter så jag skall inte ge honom samma utskällning som förra gången. Han blev nog rädd stackarn, jag bad honom flyga och fara, och mycket riktigt, han for iväg som om han haft eld i baken.

Söndagar förr om åren, när jag fortfarande jobbade, var en dag av förberedelser inför den kommande arbetsveckan. Men det har gått några år, sen jag själv befann mig i denna situation. Väckarklockan, min/vår trogne följeslagare som man ibland ville kasta in i väggen, står fortfarande på sin plats. Men det är länge sen den användes i "uppvakningssyfte," numer lever man ett rätt så annorlunda liv, än det som var när barnen bodde hemma, och vi åkte till jobbet varje morgon. Men var sak har sin tid, det är bara att acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0