STEN WESTLING

Ibland bjuds man på glada överraskningar. Som tex när man hittar en gammal bekant, efter många år. En sån där kul grej hände mig häromdagen, när jag "hittade" min gamle musiklärare Sten Westling ute på nätet. Han figurerade i nån tidningsintervju, där han berättade att han varit till London, för att "prya" i nån symfoniorkester. Jag minns Sten i glatt minne, från hans tid som musiklärare i Hortlax central skola, där han var en riktig eldsjäl och "fixare". Åkte med som trummis på en liten mini-turné, 1971 till Härnösand, där jag för övrigt var den yngste deltagaren. Sten ville alltid ha mig med, uppmuntrade mig, och jag minns även de där lördagarna i Piteå Stadshus där vi hade konserter, "Lördags-Musik" som det hette. Var även med på den LP-skiva som musikskolan gjorde våren 1971, till Piteå stads 350 års jubileum, då var Sten ledare för Hortlax högstadiekör, och jag och några till stod för det musikaliska. Som kuriosa kan jag nämna att pianist vid denna inspelning var Georges Goudin, pappa till politikern Helene Goudin, verksam inom junilistan. Ja, tänk så många minnen som ryms i ens tankar, jag tror jag kunde författa flera bokvolymer, endast av gamla kära hederliga minnen, men vem skulle orka läsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0