TIDNINGAR OCH BILDER

Har alltid, sen jag var ung haft en speciell fascination till foto och film. I tonåren var jag inställd på att ev. utbilda mig till fotograf, men om detta blev inget. Hittade förresten i somras några gamla skolböcker, där jag på frågan vad jag ville bli, svarade kort och konsist: "FILMFOTOGRAF!" Nu blev det aldrig nån ny Lennart Nilsson eller Sven Nykvist av mig, men tanken är ändå ganska intressant, att jag redan som 14 åring umgicks med de här planerna. Tidningar är ett annat intresseområde, då helst gamla tidningar från förr. Har i min ägo gamla raritater, och jag tycker om det tryckta ordet. Gamla tidningar blir som ett fint årgångsvin, med sina fantastiska historier dokumenterade. Det upptäckte jag när jag en gång gjorde en omfattande släktutredning. I vår lokaltidning, fanns ju det mesta dokumenterat, gamla bilder, dödsrunor, ja kort och gott hela rasket. Allt är ju idag microfilmat, men jag har nån gång varit uppe på vindan hos Piteå Tidningen och sett deras lägg, å gosse vicken kulturskatt. Så här har jag därför laddat upp med lite "granna" bilder från förr, och ni ska veta jag har mycket mycket mer, måste snart bygga ut hela kåken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0