Englas mördare

Enligt Aftonbladet, så har Englas mördare, Anders Eklund skaffat sig en flickvän. En 35-årig tvåbarnsmor har enligt samma tidning besökt honom i fängelset, och tycke har uppstått. Rent spontant ställer man sig frågan - varför? Hur fungerar det, rent känslomässigt, när man blir upp över ögonen blixtförälskad i en man, som enligt mitt sätt att se på saken, utfört det mest bestialiska brott som en människa överhuvudtaget kan begå? Eklund är som vi alla vet en dubbelmördare. Han har även blivit smått misstänkt för ytterligare brott, vilket inte kunnat bevisas. Tyvärr så uppmärksammas gärningsmän/kvinnor, betydligt mer än sina stackars offer. Jag tänker då på Åmsele mordet, när Juha Valjakaljo på ett grymt sätt ödelade tre oskyldiga människors liv. Ja, regissören Jan Troell har t.o.m. gjort en långfilm om eländet. Vem i hela fridens namn, tänker på de stackars anhöriga. Svar: Ingen! Därför tycker jag att det är i allra högsta grad motbjudande, när massmedierna gör en sådan stor sak av det hela. Om jag inte tar fel, så har  "den berömde" Knutbypastorn, Helge Fossmo, också skaffat sig flickvän. Jag skall låta det vara osagt - jag kanske har fel - men han har väl också hunnit med att gifta sig i fängelset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0