Farbror Melker och jag


Farbror Melker i en klassisk scen ur TV-serien "Vi på Saltkråkan", när han
blir anfallen av ilskna getingar. Häromdagen när jag öppnade dörren till
bodan.............

.........såg jag till min förskräckelse detta som hängde i dörröppningen.
Jag tog min spade - och det sa PANG! Det hände först ingenting.....men
efter en stund blev jag anfallen.......och då......ja, då gick tankarna till den
stackars farbror Melker därute i Snickargården på Saltkråkan. Vad jag
gjorde? Jo, jag sprang för allt vad tygen höll.........

........tills att jag skakat av mig mina fiender. Finns det nåt jag inte gillar,
så är det getingbon som byggs hur som helst. Lägg märke till den
koncentrerade örnblicken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0