Pitebo mötte Al Pacino

I dagens nummer av vår lokaltidning - Piteå Tidningen - står att läsa om Johan Sandlund från Piteå. Under ett besök med familjen på Legoland, "stöter" han på ingen mindre än stjärnaktören Al Pacino. Kanske allra mest ihågkommen genom "Gudfadern-filmerna", där han spelar Marlon Brandos son. I filmen efterträder så småningom "Michael Corleone" (Al Pacino) fadern vid hans död. Gudfadern kom 1972, och följdes senare av del 2 och tre, åren 1974 respektive 1990. Al Pacino har även medverkat i bl.a. : "En satans eftermiddag" - 1975. "En kvinnas doft" - 1992. "Djävulens advokat" - 1997. "Insomnia" - 2002. Eftersom min yngste son Daniel och jag, är något av "Gudfadern-frälsta", hade nog ingen tackat nej, till ett möte med Mr. Pacino. Men vem vet, kanske vi möts nån dag i kön på ICA-Lundmans i Hortlax? Om så vore, ska jag faktiskt ta mod till mig och bjuda hem honom på äkta hemgjord Pitepalt. Sen ska jag fråga honom om filmarbetet runt "Gudfadern-triologin". Alltmedan vi njuter av en kaffekopp, och frugans hembakade bullar. -"So please mr. Pacino - you are very very welcome, to Hortlax! Maybe next summer?"

Johan Sandlund från Piteå, mötte "Gudfadern" skådisen - Al Pacino på
Legoland.
Bilden hämtad ur Piteå Tidningen den 21 juli 2009.
Foto: Jenny Sandlund.


Al Pacino i rollen som Michael Corleone, i filmen: "Gudfadern".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0