Sjukhusbesök

Min mor ligger på lasarettet. Hon åkte in med ambulans i fredagskväll, sedan hon börjat må dåligt. Gerd och jag har varit på besök idag. Hon verkade faktiskt rätt så fräsch, ungefär som "sitt vanliga jag". Men vid fyllda åttio, måste man ta diverse hälsoproblem på fullt allvar. Hoppas nu att hon snart kommer hem, och att allt blir till det vanliga. Tidens tand nöter, det är ju bara att acceptera, men alla vill vi ju att våra kära anhöriga skall få ett så långt liv som möjligt. Och då helst ett så friskt liv som möjligt. Men ibland händer saker, som vi inte rår över. Därför är det viktigt att komma ihåg, att medan våra liv flyter i normala banor, ska vi med tacksamhet njuta och ta emot det som bjuds. För man vet ju inte.........

En stund vid köksbordet på Tolvmansvägen. Ja, det är så vi brukar
umgås. Mitt i vardagen - över en kopp nykokt kaffe, vi tillsammans,
jag, Bettan och morsan. Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0