Volvo Amazon -62

Håll med om att det är nåt visst med gamla hederliga Amazon. Kanske har det nåt med barndomen att göra, inte för att vi i mitt hem körde Amazon - min pappa var Volkswagen frälst - men det finns ändå nåt som tilltalar mig varje gång jag ser nån av de här "antikviteterna" rulla fram på vägen. Har aldrig varit nämnvärt intresserad av bilar och motorer, men ett undantag finns; gamla veteranbilar. Många (de flesta) är i mina ögon att jämföra med ett konstverk. För att inte tala om alla dessa "jänkare" som syns alltmer ute på gatorna. Det är helt enkelt en fröjd för ögat att beskåda, dessa fantastiska maskiner. Och en jättestor eloge till alla dem som ur en obefintlig rosthög, lyckas få fram den mest fantastiska skapelse.

Volvo reklam från den 20 april 1962.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0