Andreas och David

På en äng, inte så långt från oss, håller Andreas och hans kompis David på med sin nyinköpta höpress. De två herrarna, har arrenderat en bit mark efter Inimarksvägen. Och där premiärkördes höpressen tidigare ikväll. Jag kunde inte låta bli, jag var helt enkelt tvungen att åka dit. Intresset för natur och jordbruk, har Andreas och David delat sen de båda var små, och lekte tillsammans med sina leksakstraktorer. Idag har traktorerna  blivit betydligt större, och sandlådan där de två brukade hålla till, har istället bytts ut mot riktig åkermark. Drömmen har väl alltid varit - som jag förstått - att en dag eventuellt ha en riktig bondgård med tillhörande djur. Man ska ju låta sina drömmar bli till verklighet - om det nu är genomförbart -

David Johansson. Foto: Roger Lindqvist


Andreas Lindqvist  här tillsammans med sambon Jennie Öhlund.
Foto: Roger Lindqvist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vad du har det bra som kan fara runt i omgivningen och säga hej och få lite kaffe. Jag bor i Sundsvalls stad och känner inte en djävel. Dom jag känner lämnade jag när jag flyttade ifrån Hällnäs i Västerbotten. Det var landet det där man kände de flesta men som nu är döda eller utflyttade. Där fanns också fiskevattnen. Så ett pris har man fått betala.



Lars-Gunnar

2010-06-21 @ 07:29:14
Postat av: Roger

Jag har det stora privilegiet att bo nära de mina. En stunds gemenskap med en god kaka med kaffe, är ett av livets allra största gåvor. Det gäller bara att uppskatta och njuta av det medan det går. Livskvalité - med andra ord!

/Roger.

2010-06-21 @ 16:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0