Bromsok/bromsbelägg

Min blå Volvo 850 har varit lite trött den senaste tiden. Han (jodå, det är en "han") har också varit väldigt gnällig och en aningen högljudd. Robert bad mig köpa ett par nya fräscha bromsbelägg, och detta jag gjorde, men.............även det s.k. bromsoket var slitet och i allra högsta grad färdig för utbyte. Så mitt i villervallan därhemma hos Robert och Jannice, med tomten full med jordhögar för den kommande dräneringen, tog sig Robban tid för sin gamla far. Och nu ler Volvon med hela grillen som aldrig förr. I morgon är det nämligen dags för Elisabeth att återigen åka till Sunderbyn för en röntgen av sin vänstra axel. Allt ser bra ut för tillfället enligt sjukgymnasten, men efter röntgenundersökningen vet vi bättre hur läkningen ser ut. Bra om också Volvon är i fin form inför morgondagens besök.

Vad Robban beträffar, så ska han tillsammans med jobbarkompisen Per (våran granne) hämta en blästringsapparat, för att få bort den tjära som finns på husgrunden. Att skrapa för hand, eller med borrfluga och en trissa, skulle bli alltför tidsödande. Eftersom Per för nåt år sedan gjorde samma sak med gott resultat, så ska Robban nu göra detsamma. Andreas har också lovat att ställa upp, så fort tid finnes. Ante ska planera gräsmattan så småningom är det tänkt. Kul när man kan hjälpa varandra. Idag behöver jag kanske din hjälp - imorgon behöver du min. Det är väl det som livet ibland går ut på, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0