Högsommarvärme

Idag har vi myst ute vid vår grillplats. Värmen har definitivt kommit, förhoppningsvis för att stanna. Min mor har varit på besök, hon bjöd på härliga jordgubbar samt grädde och glass. Mums! Imorgon startar årets kyrkmarknad i Öjebyn. Vi har inte beslutat om vi skall åka dit på fredag eller lördag. Kanske vi gör ett besök hos Jennie, Andreas och Norah, i den kyrkstuga som hennes föräldrar (?) rår om, eller kanske det var hennes morföräldrar(?) Hur som helst är det nästan ett måste att varje sommar besöka denna traditionsrika marknad. Har smugit mig in en stund för att få lite skugga. Har även gjort den obligatoriska cykelturen, det blev en runda runt Hortlax.

Gick en sväng på stan idag, medan Elisabeth var på las. Min gamle lärare och rektor, Torsten Hedman kom fram och klappade mig på axeln för att berömma mitt skrivande. Jag blev väldigt glad över detta, så glad att jag - som ni ser faktiskt måste skryta om det - (självskryt luktar illa) så säger ju ordspråket. Men det var extra roligt p.g.a. att jag inte var skolans bästa elev under just de lektioner jag hade med Torsten H. När gamle "majen" kommer fram - ja, då känns det litegrann extra. Så här 36 år efteråt.

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Ni är hjärtligt välkomna.

Jag och Norah åker dit imorgon runt 14,och på lördag är hela familjen där.

Norah hälsar godnatt!

2009-06-25 @ 22:29:25
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0