Potatissättning

Började sätta potatis igår, avslutade idag. Nio stycken fåror, precis som förra året. Alltid jättegott när man kan hämta direkt från landet. Avkastningen blev över förväntan förra hösten. Så nu hoppas vi på samma i år.

Eftersom min kamera är trasig, har jag inga "färska" bilder. Men så
här såg det i alla fall ut förra sommaren.


Potatislandet väntar. Landet var betydligt större tidigare, men vi
har krymp ner det.


Vår nyfikna kisse Sessan, övervakar det hela.


Knölar på rad.


1:e potatissättare: R. Lindqvist.


Tre stycken fåror kvar.


Mitt under potatissättningen, fick jag sällskap av en grön skalbagge
liknande insekt som bara plötsligt damp ner vid min sida. Vad han
ville? Ja, det sa han aldrig.


Allting har ett slut, så även potatissättningen. Dessa bilder togs
den 2 juni 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0