Världens bästa Kalle

Den 9 juni 1934 gjorde han sin filmdebut. Vem? Jo, världens bästa Kalle, förstås, med efternamnet Anka. Det har spekulerats om hans egentliga ålder. Men de som vet säger att han föddes redan året 1914. En sak vet vi, det är att Kalle den 9 juni firade 75 år som filmstjärna. Så därför - Grattis kära Anka! Han var en stor del av min barndom. Kalle-tidningen köptes vareviga vecka under många långa år. Och det var inte förrän i tonåren som våra vägar skiljdes. Skiljdes, är kanske ett fel ord, jag tror att Kalle blivit en del av mig, och kommer nog så att förbli. En sak vet jag, man kan bara inte låta bli att älska honom. Vad hette då filmen, där allt tog sin början? Svar; "Den kloka lilla hönan".


Världens bästa Kalle firar 75 år som filmstjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0