En lång och trogen vänskap

I början av 1940 talet möttes de för första gången, min mor Maj-Gerd och hennes väninna Birgitta. Trots att Birgitta senare flyttade till Horndal i Dalarna, där hon jobbat som småskollärarinna, och avstånden inte varit direkt så gynnsamma, så har deras trogna vänskap fortsatt genom alla åren. Telefonsamtal, brev och naturligtvis påhälsningar när tiden så medgett, har varit deras gemensamma koncept för att uppehålla kontakten dem emellan. De två väninnorna som träffades för första gången i 13 års åldern, fyller snart 80, och än är deras vänskap lika stabil och stark som förr.

De två vännerna Maj-Gerd och Birgitta i ungdomens dar.

På besök hos min mor sommaren 2002. Fr.v. min mamma Maj-Gerd,
t.h. vid fönstret Ingegerd - Birgittas svägerska - närmast kameran
Birgitta Jonsson.

Birgitta och Ingemars sommarställe "Färjan" i Dalarna.

Min mor och Birgitta på besök hos Birgittas svägerska Ingegerd i
hennes sommarhus i Trundön.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0