Frukost med ryggskott

Det låter som ett exotiskt pålägg på min smörgås - om man ska döma efter rubriken här ovan - men sanningen att säga så har det ingenting med den just uppätna frukosten att göra. I stället är det så att rygguschlingen, har trilskat mer än vanligt den sista tiden. Så pass, att  nästa gång jag ser nån gammal tant eller farbror med rollator, funderar jag starkt på att helt sonika lägga beslag på deras "rullande hjälpreda" för att själv kunna nyttja den. Ryggskott, eller "Akut lumbago" som det heter på läkarspråk, är ett smärtsamt tillstånd som kan ta flera veckor att läka. Kände det speciellt igår när jag skulle försöka mig på att busa med barnbarnet Norah. Men si, det gick inte alls, tyvärr. För är det nåt jag gillar skarpt, så är det de där "buset" med lilla Norah. Men det kommer fler tillfällen med bus, tro mig. Tur är att man har en hjälpsam och omtänksam hustru. Frukosten var framdukad i morse - Bettans förtjänst - så vi satt en bra stund och bara njöt, med ett levande ljus på bordet. Men som rubriken däruppe sanningsenligt förtäljer, så var det faktiskt en frukost med ryggskott. AJ AJ AJ........!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0