"Kjelle" - med rätt att sjunga

Vi spelade tillsammans i många år i dansbandet Kjell-Bertils Kjell Andersson och jag. Sen när orkestern gick i graven i januari 1986 - sista spelningen var på Folkets Hus i Piteå - så fortsatte "Kjelle" som trubadur. Han medverkade också i dansbandet Members från Piteå, fortsatte som sångare i Roland Anderssons orkester från Arvidsjaur. Sen startade han eget under en tid - Kjell Anderssons orkester - där vikarierade jag titt som tätt som trummis åren 1997-1999. Kjell gjorde flera inspelningar som spelades rätt ofta på P4 lokalt över Norrbotten. Där fanns jag också med, samt även två musikanter till. En diger CD - produktion har det blivit genom åren, både vad gäller profan såsom andlig musik. Kjells röst är rätt så välbekant vid det här laget. Han var även en av medlemmarna i kören "Stämbandet" från Älvsbyn. Där hade jag även ett finger med i spelet, på en av deras inspelade kassetter finns jag med som musiker. Kjell är fortfarande "still going strong," och tur är väl det för det finns en drös av låtar som inte är sjungna än.

Vi spelade tillsammans i dansbandet Kjell-Bertils i några år,
jag och Kjelle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0